拿着橡果的玻璃

自有知音和清词。

(只在春夏出没版)

爱发电:拿着橡果的玻璃
Raise You Up - 暗猫

今天翻译了一下暗猫在周年生日会上写给国外四位璃月英配声优(刻晴、甘雨、胡桃、香菱)的《Raise you up》。因为非常喜欢这首歌所传递出的温暖与感动,所以忍不住想分享给大家。


事实上原曲的英文歌词写得简单又明快,是那种听到了就会觉得“啊,已经和提瓦特的大家拥有了这么多五彩缤纷的回忆,而因为有大家在身旁,所以也会有勇气去面对未来许多个未知的日子”的感觉。中文翻译只是个人的粗浅理解,我相信每个人去品味原歌词的时候,都会想起在这片大陆上遇到的独属于自己的感动瞬间。在提瓦特这里收获的所有爱、友谊、勇气与梦想,最终都会汇聚成光与力量,鼓舞着在某个时刻想要放弃的我们奔向无穷的未来。所以加油呀,我们都还有很长很长的路要走。


P.s  这首歌的手书也很好看!没有看过的小伙伴一定要去b站看看!



From that first day, that we met back then,

从我们相遇的那一天起,

I always knew that I would be on your team,

我就知道我会成为你的伙伴

As we move to the future, we can be one,

当我们奔向未来时,我们将合而为一

Reach out, it's coming our way,

伸出手吧,它正向我们走来

 

Whenever I see that smiling face,

每次我看到你的笑脸

I know that no stumble could get in your way,

我就知道没有什么能阻挡你前进的脚步

Though you feel like running, without a trace,

尽管你觉得自己在不留痕迹地奔跑

Stay strong, and hold on,

保持坚强,坚持下去。

Oh, on this endless road you run,

哦,你奔跑在这条没有尽头的路上,

Know I will always offer you safe harbor,

只需要知道我永远会为你提供温暖的港湾。

So just keep going 'til you're done,

所以继续前进吧,直到你触及到梦想的彼岸

We always chase the sun — let's run,

我们总是在追逐太阳。奔跑吧!

 

I see you beat yourself up again,

我看到你又在自我怀疑了,

So far from the end, you've got a long way to go,

可我们离终点这么远,你还有很长很长的路要走。

And when you reach your limit,

而当你到达极限,

Decide just to quit, I'll raise you up once more,

想要放弃时,我会再一次让你鼓起勇气。

Whenever I am here beside you,

每当我在你身边时, 

I feel I can fly, high in the sky,

我就觉得我能张开双翼,展翅高飞

So don't give up now, we'll make it somehow,

所以请别放弃,我们终有一天能做到的

Together, there's so much to explore,

未来还有许多美好,等着我们一起去探寻

 

If you hide your emotions away,

如果你总是封闭自己,

Then how will your dreams be all that they can be?

那梦想之花要如何绽放呢?

Even though time might try to slip right past you,

即使时间可能试图从你身边溜走

I will be here, to dry your tears, with a song,

但我会一直在这里,用歌声擦干你的泪水

Glazed over feelings in your heart,

为你的心涂抹上友情的色彩

Will keep on growing warmer thanks to friendship,

它会变得愈加温暖

And you can't stop it anymore,

而你再也无法阻止了

So spread your wings and soar — let your heart roar,

所以张开翅膀,翱翔吧——让你的心高歌吧。

 

I see you beat yourself up again,

我看到你又在自我怀疑了,

So far from the end, you've got a long way to go,

可我们离终点这么远,你还有很长很长的路要走。

And when you reach your limit,

而当你到达极限,

Decide just to quit, I'll raise you up once more,

想要放弃时,我会再一次让你鼓起勇气。

Whenever I am here beside you,

每当我在你身边时, 

I feel I can fly, high in the sky,

我就觉得我能张开双翼,展翅高飞

So don't give up now, we'll make it somehow,

所以请别放弃,我们终有一天能做到的

Together, there's so much to explore,

未来还有许多美好,等着我们一起去探寻


I'm sure that you'll remember (our time in Liyue)

我相信你会记得(我们在璃月的那段时光)。

Please keep your eye on me (while we are young)

请好好地看着我吧(趁着我们都还年轻)

 

That playful smile,

那个俏皮的笑容,

Those earnest eyes,

那双认真的眼睛,

That warm embrace,

那个温暖的拥抱,

And that heartwarming meal

还有那温馨的一餐



评论

热度(29)

  1. 共2人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据